Līgumam par lifta apskati, tehnisko apkopi un drošu lietošanu jābūt noslēgtam līdz 30. aprīlim 

Publicēts: 31.03.2015

SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) šobrīd apsaimnieko 30 daudzdzīvokļu mājas ar liftiem, un kopumā tie ir 68, par kuriem atbildība, tostarp nodrošinot lifta apskati, tehnisko apkopi un drošu lietošanu, pilnā mērā jāuzņemas dzīvokļu īpašniekiem. Tā kā no šī gada savus pakalpojums Jelgavā vairs nepiedāvā līdzšinējais liftu apsaimniekošanas uzņēmums AS «Latvijas lifts – Šindlers», namu pārvaldnieks dzīvokļu īpašniekus aicina pieņemt lēmumu par līguma «Par lifta apskati, tehnisko apkopi un drošu lietošanu» noslēgšanu ar jaunu pakalpojuma sniedzēju.

Saskaņā ar normatīviem aktiem, lifti tiek klasificēti kā bīstamas iekārtas, kas ir - iekārtas un to kompleksi, kas neatbilstošas lietošanas un uzturēšanas rezultātā var apdraudēt cilvēku dzīvību un veselību, vidi un materiālās vērtības un kas to lietošanas laikā ir pakļautas likumā noteiktajai valsts uzraudzībai un kontrolei, kā arī normatīvajos aktos noteiktajām pārbaudēm.

Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā ir noteikts, ka dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieki, pamatojoties uz likumā noteiktajā kārtībā pieņemtu īpašnieku lēmumu, pilnvaro vienu personu, kas var būt arī pārvaldnieks, pakalpojuma līguma noslēgšanai. Pilnvarotā persona slēdz pakalpojuma līgumu visu dzīvojamās mājas īpašnieku vārdā. Tas nozīme, ka dzīvokļu īpašniekiem līdz 2015. gada 30. aprīlim  līguma slēgšanai ar pakalpojuma sniedzēju ir jāpilnvaro savu pārstāvi. Tas var būt pārvaldnieks vai cita kompetenta dzīvokļu īpašnieku pilnvarota persona.

Pirmajos trīs šī gada mēnešos vien Jelgavā fiksēti desmit gadījumi, kad bijusi nepieciešama cilvēku evakuācija no bojātiem liftiem (lifta kabīnēm), tādēļ JNĪP lēš, ka jautājums par šāda līguma noslēgšanu ir aktuāls 30 daudzdzīvokļu mājām, kas ir ap 2400 dzīvokļu īpašnieku, taču lifta ekspluatācijas drošība skar krietni vairāk cilvēku – visus 30 daudzdzīvokļu mājās ar liftu iedzīvotājus.

Šāda līguma nepieciešamību apliecina virkne ikdienā piedzīvotu situāciju. Piemēram, 2013. gadā dzīvojamā mājā Jelgavā liftā «iesprūda» četri cilvēki, tostarp divi bērni. Viņus no bojātās lifta kabīnes atbrīvoja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta brigāde, diemžēl sabojājot lifta šahtas un kabīnes durvis. Kopējās remonta izmaksas bija aptuveni 1900 eiro. Esošajās lifta konstrukcijās nav paredzēta automātisko durvju atvēršana lifta bojājumu gadījumā, līdz ar to pasažieru evakuācijas laikam no bojātās kabīnes jābūt pēc iespējas mazākam. Tāpēc būtisks faktors ir lifta apkopes uzņēmuma avārijas dienesta atrašanās vieta un tas, kā tiek nodrošināti avārijas dienesta pakalpojumi.

SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) atgādina, ka iepriekšējā līgumā tika paredzēta lifta tehniskā apskate ne retāk kā reizi četrās dienās (tas ir, 7 – 8 reizes mēnesī), savukārt pēc šobrīd spēkā esošajām prasībām liftu periodiskās apskates nepieciešams veikt katru dienu jeb 30 reizes mēnesī. Avārijas gadījumā apkopes personāla ierašanās objektā jānodrošina ne vēlāk kā 15 minūšu laikā un pasažieru izlaišanu no lifta 30 minūšu laikā pēc izsaukuma saņemšanas.
Kopējā līguma summā ietilpst maksa par tehnisko apskati, apkopi, sagatavošana lifta gadskārtējai un arī ārpus plāna pārbaudei, diennakts avārijas apkalpošana un pasažieru izlaišana no lifta.

Lai sakārtotu attiecības starp pakalpojuma sniedzēju un dzīvojamās mājas īpašniekiem par liftu apkalpošanu un uzturēšanu, dzīvokļu īpašniekiem mājās ar liftiem nepieciešams pieņemt lēmumu par līguma «Par lifta apskati, tehnisko apkopi un drošu lietošanu» noslēgšanu ar pakalpojuma sniedzēju. Ja šāds līgums netiks noslēgts līdz 30. aprīlim, lifta darbība konkrētā mājā tiks apturēta.


Atgriezties atpakaļ
© SIA "Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde"