Informējam, ka šajā mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatnes apkopo informāciju par Mājaslapas apmeklējumiem, palīdz uzlabot tās funkcionalitāti un nodrošina tehnisku servisa darbību. Turpinot lietot šo Mājaslapu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkāk par šo lasīt: Uzņēmuma personas datu apstrāde un privātuma politika.
NĪP logo
jelgava.lv
Meklēt rakstu

Par ūdens patēriņa skaitītāju uzstādīšanu un nomaiņu 

Publicēts: 03.03.2023

Ūdens uzskaite un sadale dzīvojamās mājās notiek atbilstoši individuālo ūdens patēriņa skaitītāju (turpmāk – ŪPS) rādījumiem, ievērojot pārvaldnieka apstiprināto kārtību vai dzīvokļu īpašnieku kopības apstiprinātu kārtību, izņemot mājas, ar kurām nav noslēgts pārvaldīšanas pilnvarojuma līgums, tām tiek piemēroti Ministru kabineta 2008.gada 9.decembra noteikumi Nr.1013 "Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu".

 

Dzīvokļa īpašniekam ir jānodrošina dzīvoklī esošo ŪPS verifikācija/nomaiņa. Lai mehāniskie ūdens patēriņa skaitītāji tiktu uzskatīti par derīgiem, tos jānomaina vai jāverificē ne retāk kā reizi četros gados. Informācija par katra ŪPS verifikācijas termiņa beigām ir pieejama:

  • dzīvokļu īpašniekiem autorizējoties pārvaldnieka mājas lapas sadaļā Dzīvokļu īpašniekiem / Skaitītāji, kā arī reģistrētām māju kontaktpersonām sadaļā E-lietas / Kontaktpersonām;
  • Pārvaldnieks vismaz trīs mēnešus pirms ŪPS atkārtotās verificēšanas/nomaiņas termiņa beigām rakstiski pakalpojuma rēķinā informē dzīvokļa īpašnieku.

Dzīvokļa īpašnieks ŪPS nomaiņu var pieteikt jebkurā no šādiem veidiem:

  • pie pārvaldnieka;
  • pie pārvaldnieka sadarbības partneriem (turpmāk – Pakalpojuma sniedzējs) – Saimnieciskās darbības veicējs Normunds Vīlips, IK “Jugāns”,  SIA “Orols ūdens uzskaite”, SIA “MOSHMANS, SIA “du6me”;
  • pie jebkuras juridiskās vai fiziskās personas (turpmāk arī – Pakalpojuma sniedzējs), kura ir tiesīga veikt ŪPS uzstādīšanu un sagatavot ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas vai uzstādīšanas aktu – papildus informācija citi pakalpojumu sniedzēji.

ŪPS skaitītāja pievienošanas vietu noplombē persona, kura veikusi ŪPS uzstādīšanu vai nomaiņu, kā arī šī persona atbild par ŪPS un tā plombēšanas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Dzīvokļu īpašnieku pilnvarotajai kontaktpersonai (ja tāda ir ievēlēta) ir tiesības pārbaudīt atsevišķajā dzīvokļa īpašumā uzstādīto ŪPS rādījumus, darbību un plombu tehnisko stāvokli (vienlaikus ir tiesības veikt ŪPS skaitītāja fotofiksāciju).

 

ŪPS verificēšana/nomaiņa/uzstādīšana ir maksas pakalpojums, ko apmaksā šādā kārtībā:

  • ja ŪPS verificēšana/nomaiņu/uzstādīšanu veic pārvaldnieks, tad ar to saistītās izmaksas ietver dzīvokļa īpašuma nākamā mēneša rēķinā;
  • ja ŪPS verificēšana/nomaiņu/uzstādīšanu veic cits Pakalpojuma sniedzējs, tad ar to saistītās izmaksas veic pēc Pakalpojuma sniedzēja nosacījumiem.

Lai pārvaldnieks ŪPS varētu uzņemt uzskaitē, dzīvokļa īpašniekam vai Pakalpojuma sniedzējam (pēc savstarpējas vienošanās) jāiesniedz pārvaldniekam šādu informāciju par katru nomainīto/verificēto vai uzstādīto skaitītāju (Informācijai ir jābūt skaidri salasāmai!):

  1. Akts un fotofiksācijas:
  • vecā skaitītāja fotofiksācija, ar redzamu plombi, rādījumu, numuru (pirms demontāžas);
  • jaunā skaitītāja fotofiksācija ar redzamu plombi, rādījumu, numuru (pēc uzstādīšanas);
  • akts par skaitītāja nomaiņu, ko parakstījis dzīvokļa īpašnieks vai viņa pārstāvis un Pakalpojuma sniedzējs;
  • verificēta skaitītāja uzstādīšanas gadījumā – sertifikāts, kas apliecina šī skaitītāja verifikācijas faktu.
  1. Informācija jāiesniedz 3 darbdienu laikā pēc ŪPS verifikācijas/nomaiņas vai uzstādīšanas, bet ne vēlāk kā līdz attiecīgā kalendāra mēneša pēdējai darbdienai, jebkurā no šādiem veidiem:
  • izmantojot Informatīvo sistēmas sadaļu “Jautājumi” vai atsūtot e-pastā: [email protected], norādot uzstādīšanas adresi tālruņa Nr. saziņai un fotofiksāciju apvienotu vienā docdocxpdf vai edoc failā;
  • nogādājot klientu apkalpošanas centrā Pulkveža Brieža ielā 26, Jelgavā, LV-3007, tajā skaitā fotofiksāciju izdrukas;
  • ar pasta starpniecību tos nosūtot Pārvaldniekam SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde” uz juridisko adresi – Pulkveža Brieža iela 26, Jelgava, LV-3007, tajā skaitā fotofiksāciju izdrukas.

! Ja minētā informācija nebūs iesniegta pārvaldniekam noteiktajā apjomā un termiņos, pārvaldnieks pieņem, ka dzīvokļa īpašumā ŪPS nav derīgs vai nav uzstādīts. Šādā gadījumā dzīvojamās mājas ūdens patēriņa starpību vai tās daļu sadala starp minētajiem dzīvokļa īpašumiem atbilstoši tajā deklarēto personu skaitam – šādā gadījumā ūdens patēriņa starpība dzīvokļa īpašniekam nedrīkst pārsniegt ūdens patēriņa normu vienam iedzīvotājam, kas noteikta noslēgtajā ūdenssaimniecības pakalpojumu līgumā, un atlikusī ūdens patēriņa starpības daļa tiek sadalīta uz visiem dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem, ieskaitot to dzīvokļa īpašnieku/us, kura īpašumā ŪPS nav derīgs vai nav uzstādīts, nomainīts vai atkārtoti verificēts.


Atgriezties atpakaļ
Visas tiesības ir aizsargātas © SIA "Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde"
Pārpublicēšana ir atļauta, saglabājot atsauci uz ziņojuma vai attēla autoru un saiti uz avotu, kā arī sniedzot informāciju uzņēmuma e-pastā ([email protected]).
Autors patur tiesības liegt atsevišķu ziņojumu vai attēlu pārpublicēšanu.