Pastkastītes – ne tikai preses izdevumiem, bet arī informācijas apmaiņai ar mājas pārvaldnieku        

Publicēts: 11.08.2014

Kāpēc vajadzīga pastkastīte? Protams – lai varētu saņemt pasta sūtījumus. Taču pastkastītei daudzdzīvokļu mājā papildus ir vēl kāda svarīga loma – tā nodrošina pārvaldnieka saziņu ar dzīvokļu īpašniekiem par jautājumiem, kas skar kopīpašuma apsaimniekošanu. Dzīvokļu īpašnieki, informējiet nama pārvaldnieku par pastkastītēm, kuras ir sliktā stāvoklī un nepieciešams nomainīt – kopīgiem spēkiem šo jautājumu atrisināsim!
SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) savā ikdienas darbā saziņā ar klientiem ieviesusi modernās tehnoloģijas, taču ne visi dzīvokļu īpašnieki izprot to priekšrocības vai tās izmanto, tāpēc pastkastītei vēl aizvien ir būtiska loma informācijas apmaiņas nodrošināšanai.

Nama pārvaldnieks ar gandarījumu var atzīt, ka klientu atsaucību guvusi gan uzņēmuma mājas lapa www.nip.lv, gan JNĪP informatīvā sistēma – tieši to virkne dzīvokļu īpašnieku atzinuši par ērtāko veidu aktuālās informācijas par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saņemšanai. Reģistrētajiem lietotājiem JNĪP informatīvajā sistēmā ir pieejama izsmeļoša informācija gan par jau veiktajiem remontiem, gan nākotnes plāniem kopīpašuma apsaimniekošanā, gan citiem ar mājas uzturēšanu saistītiem jautājumiem. Tāpat arvien populārāka kļūst iespēja ikmēneša rēķinus saņemt un nomaksāt e-vidē, taču tas nenozīmē, ka līdz ar to samazinājusies pastkastīšu loma saziņai ar nama pārvaldnieku.

Informatīvā sistēma un pastkastīte ir divi būtiskākie veidi, kā dzīvokļu īpašnieki saņem aktuālo informāciju. Kā piemēru var minēt dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma pieņemšanu, nesasaucot dzīvokļu īpašnieku kopsapulci, jeb aptaujas veidā – tieši katra dzīvokļa īpašnieka pastkastītē, klātesot mājas vecākajam un JNĪP inženierim, tiek ievietots rakstveida projekts par konkrētu jautājumu, kas īpašniekiem jāizlemj. Tāpat arī katrā pastkastītē individuāli tiek nogādāti pārvaldnieka paziņojumi par plānotajām dzīvokļu īpašnieku sapulcēm, mājas ieņēmumu–izdevumu atskaites un cita informācija, kas skar mājas pārvaldīšanu un attiecas uz dzīvokļu īpašniekiem. Arī ikmēneša rēķinus liela daļa iedzīvotāju vēl aizvien saņem pastkastītē, tāpēc to tehniskais stāvoklis ir vēl jo vairāk aktuāls.

JNĪP uzsver: par pastkastīšu uzstādīšanu un remontu atbild to lietotāji – to paredz Ministru kabineta noteikumi Nr.4633 «Noteikumi par pasta pakalpojumu sniegšanas vietu, pasta tīkla piekļuves punktu, pastkastīšu punktu un pastkastīšu ierīkošanu, izvietošanu un noformēšanu, kā arī pārrobežu pasta sūtījumu apstrādes vietu ierīkošanu». Attiecīgi daudzdzīvokļu mājā par pastkastīšu stāvokli atbildīgi dzīvokļu īpašnieki.

Pēc pārvaldnieka iniciatīvas, dzīvokļu īpašniekiem neatlaidīgi skaidrojot pastkastīšu nozīmīgumu arī savstarpējā komunikācijā, lielākā daļa JNĪP apsaimnieko māju nu jau var lepoties ar sakārtotām un MK noteikumiem atbilstošām pastkastītēm kāpņutelpās – tās nomainītas ne tikai renovētajās mājās, bet arī vairākumā daudzdzīvokļu namu. JNĪP ikvienas mājas iedzīvotājus aicina novērtēt savu pastkastīšu stāvokli un nepieciešamības gadījumā lemt par to nomaiņu.

Svarīgi zināt: atbilstoši MK noteikumiem daudzdzīvokļu mājās pastkastītes ir jānovieto pirmā stāva kāpņu telpā. Gadījumā, ja daudzdzīvokļu mājas pirmajā stāvā nav kāpņu telpas vai kāpņu telpā tehnisku iemeslu dēļ pastkastītes novietot nav iespējams, tās novieto otrā stāva kāpņu telpā vai starpstāvā. Uz pastkastītēm ir jānorāda dzīvokļa numurs vai juridiskās personas nosaukums. Pastkastītei ir jāatbilst arī noteiktiem standartiem: pastkastītes ierīko tā, lai būtu viegli aizsniegt to augšējo malu; pastkastītes izmēram un pastkastītes atvēruma izmēram jābūt tādam, lai tajā varētu ievietot vienkāršas vēstules A4 formātā. Vēl attiecībā uz pastkastītes ierīkošanas prasībām ir noteikts, ka tām ir jābūt izgatavotām no izturīga materiāla.

Atgriezties atpakaļ
© SIA "Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde"