Informējam, ka šajā mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatnes apkopo informāciju par Mājaslapas apmeklējumiem, palīdz uzlabot tās funkcionalitāti un nodrošina tehnisku servisa darbību. Turpinot lietot šo Mājaslapu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkāk par šo lasīt: Uzņēmuma personas datu apstrāde un privātuma politika.
NĪP logo
jelgava.lv
Meklēt rakstu

JNĪP aicina rūpīgi izvērtēt, kam uzticēt ūdensskaitītāju nomaiņu – par vairākām firmām saņemtas klientu sūdzības        

Publicēts: 27.11.2014

SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) saņēmusi vairākas iedzīvotāju sūdzības par konkrētām firmām, kuras Jelgavā piedāvā veikt ūdensskaitītāju nomaiņu dzīvokļos. Pēc klientu teiktā, atsevišķi šī pakalpojuma sniedzēji tiesības ūdens patēriņa mērierīču uzstādīšanu mājā ieguvuši negodprātīgi un arī pakalpojuma kvalitāte esot apšaubāma. JNĪP atgādina: namu apsaimniekotājs uzņemas atbildību tikai par tām mērierīcēm, kuras uzstādījuši JNĪP speciālisti, garantējot ierīču kvalitāti un līdz ar to arī mērījumu precizitāti.

Līdz šim par atsevišķu firmu nekorekto rīcību tika saņemtas individuālas sūdzības no iedzīvotājiem, taču oktobra beigās ar oficiālu iesniegumu pie namu apsaimniekotāja vērsās deviņu daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieku pilnvarotās personas, paužot neapmierinātību par konkrēta uzņēmuma darbību, veicot ūdensskaitītāju nomaiņu.

Apkopojot visu saņemto sūdzību saturu, var spriest, ka dažos gadījumos firma, kura veikusi mērierīču nomaiņu vairākos dzīvokļos konkrētā mājā, šādas tiesības ieguvusi negodprātīgā ceļā – iespējams, piedāvājot dzīvokļu īpašnieku pilnvarotajai personai izdevīgus nosacījumus, ja tā nodrošinās pēc iespējas vairāk klientu. Tāpat iedzīvotāji norādījuši uz firmu atklātajiem piedāvājumiem jau uzstādīšanas brīdī sagrozīt mērierīču rādījumus, lai tie neatspoguļotu faktiski patērētā ūdens daudzumu, kā arī uzstādīt tādas mērierīces, kuras iespējams mehāniski apturēt. Tiesa, JNĪP neuzņemas apgalvot, ka minētie fakti simtprocentīgi atbilst patiesībai, taču klientus tomēr aicina rūpīgi izvērtēt, kam uzticēt ūdensskaitītāju nomaiņu savā dzīvoklī.

Tā kā ūdens patēriņa aprēķinu un sadali pa dzīvokļu īpašumiem veic JNĪP kā nama pārvaldnieks, jo īpaši svarīgi uzņēmumam ir iegūt precīzus datus, lai aprēķins un līdz ar to izrakstītais maksājuma dokuments klientiem būtu korekts. Taču tas nav iespējams situācijās, kad dzīvokļu īpašumos uzstādītas mērierīces ar zemāku mērījumu precizitāti vai pat mehāniski apturamas mērierīces, kas rada neuzskaitītu ūdens daudzumu, vai tās uzstādītas nekvalitatīvi, pieļaujot, ka savienojuma vietās var rasties ūdens noplūde. Jāsaprot, ka tādējādi rodas starpība starp mājas ievadā uzstādītā skaitītāja rādījumiem un iedzīvotāju nodotajiem datiem par ūdens patēriņu, kas izrakstītajos rēķinos parādās kā ūdens zudumi jeb tiek aprēķināts koeficients, kas ir jāsedz visiem dzīvokļu īpašniekiem.

Lai nodrošinātu pakalpojuma kvalitāti, JNĪP izvirzījis augstus kritērijus mērierīcēm, kuras īpašumos uzstāda nama apsaimniekotājs, vienlaicīgi garantējot arī augstu mērījumu precizitāti, ko var nodrošināt tikai jaunas un kvalitatīvas mērierīces. Tādējādi situācijās, ja šo pakalpojumu JNĪP klients atbilstoši dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumam vai pilnvarojot šo jautājumu risināt mājas vecākajam iegādājas no citas firmas, apsaimniekotājs neuzņemas atbildību par dzīvokļu īpašumos uzstādītajiem ūdensskaitītājiem un līdz ar to – par mērījumu precizitāti.

Virkne uzņēmumu, lai šī pakalpojuma izmaksas būtu pēc iespējas lētākas, piedāvā uzstādīt zemākas klases mērierīces, divas, pat trīs reizes verificētas, nevis jaunas, kas neapšaubāmi pazemina mērījumu precizitāti. Tāpat nama apsaimniekotājs vērš klientu uzmanību uz vēl kādu faktu, ko saistībā ar citu firmu veiktajiem pakalpojumiem savās sūdzībās minējuši iedzīvotāji – proti, virknē gadījumu uzņēmums, kurš veic skaitītāju nomaiņu, noņemto mērierīci, kas var būt precīzāka, jaunāka, patur sev, tādējādi nereti tiek uzstādīta mērierīce, kura ir zemākas kvalitātes nekā nomainītā. JNĪP atgādina: dzīvokļu īpašumos uzstādītās mērierīces ir dzīvokļu īpašnieka īpašums. Pakalpojuma sniedzējam nav tiesību to paturēt sev!

JNĪP atgādina, ka ūdensskaitītāji jānomaina vai jāverificē ik pēc četriem gadiem, ja vien jau lietošanas laikā mērierīcei nav konstatēti kādi defekti, un dzīvokļu īpašniekus pirms mērierīču nomaiņas aicina atbildīgi izvēlēties uzņēmumu, kuram uzticēt šo ierīču nomaiņu, un objektīvi izvērtēt, kā veidojas piedāvātā pakalpojuma cena, tas ir, vai pakalpojuma sniedzējs lētāko cenu nepiedāvā uz mērierīču kvalitātes rēķina.

Atgriezties atpakaļ
Visas tiesības ir aizsargātas © SIA "Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde"
Pārpublicēšana ir atļauta, saglabājot atsauci uz ziņojuma vai attēla autoru un saiti uz avotu, kā arī sniedzot informāciju uzņēmuma e-pastā ([email protected]).
Autors patur tiesības liegt atsevišķu ziņojumu vai attēlu pārpublicēšanu.